-->

vineri, 2 ianuarie 2015

Ce s-a intamplat cu adevarat pe data de 3 Februarie 1959 si de ce muzica nu a murit pe un camp acoperit cu zapada/What really happened on February 3rd 1959 and why the music didn't died on a field covered in snow



 ~Please hit the "Translate" button to read articles in your language~

Buddy Holly Source:www.buddyhollyarchives.com
J.P "The Big Bopper" Richardson Source:www.davecrimmen.com
Ritchie Valens Source:www.biography.com
Roger Peterson Source:www.findagrave.com

Data de 3 Februarie 1959 a intrat in istorie ca si ziua in care “muzica a murit”(Don McLean-“The Day The Music Died”).Industria muzicala a pierdut 3 oameni tineri,gata sa preia “tronul”,frumosi si talentati,iar aviatia un pilot pasionat de meseria sa.Ii putem privii acum ca pe niste oameni,fii,soti si tati,din pacate o putem face abia acum,o putem face fara nicio retinere,fara a rani orgoliul nimenui pentru ca privim niste idoli muzicali ca pe niste oameni.

Daca eu cred ca muzica a murit cu adevarat pe un camp acoperit de zapada si ca ramasitele ei au fost imprastiate de un vant puternic?Nu,muzica nu,muzica pe care Buddy Holly,Ritchie Valens si “The Big Bopper” ar fi putut sa o faca mai departe,da,cu siguranta.Cu siguranta nici Holly,Valens sau Richardson nu ar fi vrut sa se opreasca legenda acolo,traiau intai pentru muzica,pentru divertisment si apoi pentru ei,lucru care-ar trebui sa ne intarneasca si mai tare in a ii aprecia ca pe niste oameni.Chiar sunt unele cazuri unde cover-urile sau grupurile tribut nu mai pot face nimic.S-au stins niste artisti care au devenit modele de urmat pentru mai multe generatii dupa doar 1-3 ani de cariera si care,in mod normal nu aveau ce sa caute in acelasi moment in acelasi loc,concindenta la care,eu personal,nu suport sa ma gandesc.
In randurile ce urmeaza nu ne vom concentra nu doar pe noaptea dintre 2-3 Februarie 1959,ci si la evenimentele care au precedat-o,cauzele,oamenii implicati,adevaratul motiv al accidentului si o concluzie pe care ar trebui,sa nu,sa o tragem fiecare intr-o maniera cat mai subiectiva amintindu-ne ca am pierdut,in primul rand niste oameni,4 la numar,nu doar 3.

Source:www.finadeath.com
In Ianuarie 1959,Holly accepta oferta de a pleca intr-un turneu de 3 saptamani intitulat Winter Dance Party impreuna cu Dion and The Belmonts,Ritchie Valens si J.P “The Big Bopper” Richardson cu The Crickets ca trupa de backing-vocals.Nu cred ca destinul,dar ceva mult mai urat a vrut ca cei 3 sa se decida asupra unui zbor cu avionul,3 care puteau schimba intr-adevar mentalitatile,industria,conceptul despre muzica in general considerand impactul pe care l-au avut in acei cativa ani de viata si de cariera.Buddy Holly and The Crickets au fost cei mai buni dupa care s-au ghidat cei mai buni,The Beatles.Au cantat in deschidere pentru Elvis si Bill Haley,iar peste cateva luni erau la acelasi nivel.Ritchie Valens a reusit sa combine muzica traditionala mexicana cu muzica Rock si sa o faca placuta pentru publicul larg,pornind de la o pasiune personala(iubita sa pentru care a compus “Donna”)la doar 17 ani,in mai putin de 9 luni de la lansarea sa in muzica.Jiles Perry “The Big Bopper” adora sa cante la chitara si sa distreze oamenii-combina muzica cu elemente de comedie pe scena si era unul din putinii artisti caruia chiar ii reuseau.In momentul decesului,Richardson avea doi copii isi pregatea lansarea unei  case de discuri si a unui post de radio in Beaumont,Texas.Roger Peterson avea 21 de ani si si-a obtinut certificatul de pilot privat la doar 16 ani,iar 4 ani mai tarziu era angajat de catre Dwyer Flying Service ca si pilot comercial si instructor de zbor.In momentul accidentului avea 711 de ore zburate.

Carroll Anderson,manager Surf Ballroom din vecinatatea Clear Lake Iowa este cel care,in dimineata de 2 Februarie 1959 a facut toate aranjamentele necesare pentru avionul cu care urmau sa fie transportati Buddy Holly,Ritchie Valens si J.P “The Big Bopper” Richardson-un Beech Bonanza fabricat in 1947,numar de inregistrare N 3794N,detinut de Dwyer Flying Service si pilotat de Roger Peterson in momentul accidentului ce avea ca destinatie Fargo,Dakota de Nord.
 
Urmatoarele date sunt extrase din comunicatul oficial prezentat de Civil Aeronautics Board:

Evenimentele precedente accidentului din ziua de 2 Februarie:

Source:www.documentingreatily.com
La ora 17:30,Roger Peterson s-a prezentat la Air Traffic Communication(ATCS), pentru a obtine rapoartele meteorologice necesare pentru a putea decola-desfasuratorul cu evenimente meteorologice din Mason City,Iowa,Minneapolis,Redwood Falls si Alexandria,Minnesota.Acestea au raportat initial plafoane de 1520 de metri,vizibilitate pe o distanta de 16 km si posibile caderi usoare de zapada dupa ora  02:00.La ora 23:50,Peterson a mers din nou la ATCS pentru a obtine informatii actualizate,de aceasta data, acompaniat de Hubert Dwyer,proprietarul Dwyer Flying Service-datele erau similiare,doar ca plafoanele erau de 1200 metri de aceasta data.Pilotul a primit acordul de a decola,conditiile de vreme din rapoarte fiind considerate prielnice pentru a zbura.
Cei 3 pasageri au ajuns la aeroport la ora 00:44 si,dupa ce bagajele  acestora au fost asezate corespunzator,Dwyer s-a urcat pe platforma de langa turnul de control pentru a putea urmarii decolarea avionului,asteptand semnalul radio pe care trebuie sa-l primeasca odata ce erau in aer,intelegere pe care o avea cu Peterson.Avionul a decolat la 00:55,dar Dwyer nu a primit niciun fel de semnal din partea pilotului,vazand avionul scanzand evident in altitudine,aplecat spre partea dreapta dupa o distanta de 8 km,acesta cere turnului de control sa il contacteze pe pilot,fara succes insa.Dwyer a pierdut avionul din vedere la 01:00,declarand mai tarziu ca,din cauza zapezii,nu si-a putut da seama daca avionul chiar a inceput sa coboare sau daca era doar o iluzie.

Experienta pilotului si ce a condus cu adevarat la accident:

Source:www.finadeath.com
 Beech Bonanza,35 S/N-1019 a fost fabricat in 1947 si achizitionat de Dywer Flying Service in Iulie 1958,mecanicul firmei declarand ca avionul a fost pastrat in conditii excelente,fiind imbunatatit cu emitatoare si receptoare radio de joasa si inalta frecventa,pilot automat Lear(instalant de putin timp,inca nepregatit pentru folosire),un panou de control cu obtiuni avansate pentru zborul instrumental care includea si un giroscop de tip Sperry F3.

Source:www.finadeath.com
Roger Peterson,in varsta de 21 de ani avea la acea data la activ 711 ore de zbor,dintre care 128 pe avionul Bonanza si a fost angajat de Dwyer Flying Service pe postul de pilot comercial si instructor de zbor.Varsta si experienta insuficienta a acestuia cu privire la anumite functii noi instalate pe aeronava raman,pana azi,un subiect de discutie controversat.Avea la acel moment un total de 52 de ore de zbor instrumental(tip de zbor bazat pe instrumentele aeronavei in conditii meteorologice extreme si nu pe vederea pilotului),trecand testul scris.Cu noua luni inainte de accident,totusi,in Martie 1958,a esuat la un examen de verificare banal,ca doar o saptamana mai tarziu sa se descopere ca are un deficit de auz la urechea dreapta.Conform declaratiilor colegilor de munca,traia pentru zbor si pilota cu pasiune.Dwyer a declarat ca acesta era exaltat de ideea ca va transporta 3 mari nume ale muzicii.

Accidentul si cauzele acestuia:

Source:www.findadeath.com
Panica s-a instaurat in momentul in care,dupa  5 minute de la decolare,nimeni nu a mai putut contacta pilotul.Accidentul a avut loc intr-o zona izolata,avionul fiind gasit la ora 09:35 in dimineata zilei de Marti,3 Februrie 1959 blocat intr-un gard de sarma ghimpata.Conform investigatiei facuta la fata locului,primul impact cu solul a fost facut cu varful aripei din dreapta,avionul fiind aplecat in partea din fata,element ce a determinat ca pilotul zbura cu viteza mare,iar avionul era inclinat la 315 grade,bucati din acesta fiind aruncate pe o distanta de 165 metri,iar cei 3 pasageri  aruncati din aeronava –pilotul a fost gasit in scaunul sau.
Momentan,ar exista doua cauze princiape si diferite scenarii in acest sens;

1.Desi rapoartele ATCS au determinat conditii favorabile de zbor,imediat dupa decolare,Peterson s-a confruntat cu vant puternic,caderi de zapada si o zona complet neluminata,fiindu-i imposibil sa determine din vedere unde este solul

1.I.Conform raportului oficial furnizat de The Civil Aeronautics Board,Peterson nu era pregatit sa foloseasca giroscopul Ferry S3 pe care era nevoit sa se bazeze din cauza conditiilor meteorologice.
Unul din scenarile posibile arata astfel:vazandu-se intr-o situatie imposibila de pilotat,Peterson a decis sa se intoarca la aeroport,dar,a citit noul giroscop ca pe cel vechi(cele doua functionau diametral opus) si neavand nicio sursa de lumina a inceput sa piarda controlul,atunci cand a atins altitudinea de 244 metri si a vrut sa faca o intoarcere la dreapta,a luat-o defapt in jos,coborand cu o viteza de 15 metri pe secunda,lucru care ne arata ca acesta credea ca urca in timp ce,defapt cobora.

2.Un mit creat de presa este accidentul cauzat in urma inghetarii combustibilului in rezervor si depunerilor de gheata de pe aripile avionului,ipoteza demolata de rapoartele oficiale.
La doua luni de la accident ,pe camp,s-a gasit un pistol ce ii apartinea lui Holly.Stiind ca trupul tatlui sau a fost gasit cel mai departe fata de a celorlalti doi,fiul lui J.P Richardson a cerut la 48 de ani de la accident o exhumare si o autopsie a trupului tatalui sau crezand ca moartea acestuia a fost provocata de o descarcare accidentala a armei.Nu a fost

La 47 de ani de la accident,fiul lui J.P Richardson a cerut autopsia tatalui sau dupa ce trupul neinsufletit a fost gasit cel mai departe de avion crezandu-se ca moartea acestuia a fost survenita in urma unei descarcari accidentale a pistolului lui Holly gasit pe campul pe care s-au prabusit,la doua luni de la accident.Nu a fost cazul,acesta prezentand fracturi de “sus si pana jos”.
 
Source:www.documentingreatlity.com

Source:www.documentingreality.com

Source:www.documentingreality.com


_________________________________________________________
Luni:Postare libera
Marti:Rubrica muzicala
Miercuri:Postare surpriza(Interviuri,Recenzii,Articole-foto)
Joi:Lista
Vineri:Sex,Drugs and Rock N'Roll sau Behind the Scenes
Sambata:Top
Duminica:Stiri

Monday:Free Style Article
Tuesday:Musical Section
Wednesday:Interview,Review or Photo-article
Thursday:List
Friday:Sex,Drugs and Rock N'Roll or Behind the Scenes
Saturday:Top
Sunday:News

Daca v-a placut ce ati citit,puteti ajuta la cresterea Outlaws Magazine promovand blogul accesand urmatoarele link-uri sau butoanele-gadget din stanga paginii:

You can support Outlaws Magazine also on these pages:

Google+:https://plus.google.com/u/0/b/114645643536966205341/114645643536966205341/posts
Facebook:https://www.facebook.com/outlawsmag
Twitter: https://twitter.com/outlawsmag
Tumblr: https://www.tumblr.com/blog/outlawsmagazine
Pinterest: http://www.pinterest.com/outlawsmag/
Instagram: http://instagram.com/outlawsmag
WeHeartIt: http://weheartit.com/outlawsmag
Ask.fm:http://ask.fm/outlawsmag

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu